Dneska jsme na praxi porovnávali brzdnou dráhu auta a
autobusu. Měření probíhalo v rozmezí od 15-50 km/h po 5 km/h. Naměřené
hodnoty u auta se dost lišily od autobusu. V rychlosti 50 km/h až o 10
metrů. Dále jsme měřili vybočování kloubu a zadního
článku autobusu. Pro zajímavost dodejme, že stejný typ autobusu byl v
minulých měsících zkoušen na pražské lince 119 (linka na letiště).
Zmíněný autobus s délkou 21 metrů má dvě osy kol v zadním článku. Čtvrtá
osa je natáčivá z důvodu menšího opotřebování
pneumatik. Tato osa se dá zablokovat nebo zvednout. Pan řidič, který to
s námi testoval, nám nabídl zkusit si řízení tohoto autobusu, čehož jsme nejdříve nechtěli moc využít, ale nakonec se Martin hravě vrhl do role řidiče
městského autobusu. Poté jsme si zkusili balancování při
kličkování nebo točení až ve 20 km/h na okruhu.
Po obědě jsme se
přesunuli do známé skleněné manufaktury společnosti Volkswagen, která se
nachází v centru města, kde jsme měli domluvenou prohlídku
s průvodkyní. S tou jsme si prošli výrobní linku, která denně
vyprodukuje něco přes 50 vozů. V této době se zde vyrábí pouze nový
Golf. A to jak na benzín, tak i v elektrické verzi. Vzhledem k návštěvě v
pracovní den jsme měli možnost vidět výrobu v plném proudu na vlastní oči. Se zaujetím si někteří prohlíželi mluvícího robota
(můžete znát z letiště Václava Havla), někdo zase autonomního robota
lepícího okna vozu. Seznámili jsme se také s nákladní tramvají, která
vozí do závodu až 6x denně karosérie vozů. Mnozí
se seznámili s možnou budoucností prostřednictvím smart-eko pavilonu.
Dozvěděli jsme se také něco z historie firmy...
Ti co měli zájem mohli navečer s panem Badou
zavítat do vojenského muzea, kde byla i speciální výstava o nevydařeném
atentátu na Adolfa Hitlera.
Den byl, doufáme si říci, pro všechny velice přínosný a zajímavý. Každý si dnes něco našel!
Tomáš, Zdeněk, Jiří
Žádné komentáře:
Okomentovat